· 

Tutorial week

 

 

21-25 september: Deze week gingen we bezig met onze eigen kleine projecten. Hiervoor had iedereen vrije invulling. Ik wist niet zo goed waar ik mee moest beginnen of wat goed haalbaar was in een week tijd. Hierom heb ik met Tjerk gebeld over wat de bedoeling was. Hij raadde me wat dingen aan, zoals de ‘tutorial lvl for developers’ doorlezen en daar vooral te kijken bij HTML/CSS, omdat daar goede oefeningen en spelletjes stonden om bijvoorbeeld framework te leren. Ik heb nog niet veel kennis over alle termen en dus leek het mij slim om eerst een goede basis daarvan te leggen. Omdat ik graag spelenderwijs leer, heb ik eerst FlexboxFroggy gedaan. Hierbij moet je met CSS kikkers naar de juiste plaatst leiden. Dit was erg leuk, omdat ze hierbij ook uitleggen waarom je bepaalde dingen moest doen.

 

Daarna heb ik gekeken naar een video van “Google Chrome Developers’ over 10 layouts die je kunt maken met een makkelijke CSS code. Hiermee heb ik alleen nog maar, voornamelijk, geleerd en niet gedaan. Een leuke opdracht die Tjerk voorstelde was het namaken van een website die je gaaf vindt. Dit leek mij erg leuk en dus koos ik de website Homeadore.com om na te maken. Op deze website staan allemaal unieke/interessante huizen. Hun homepage is simpel, omdat het grootste deel van de pagina een afbeelding van een huis/appartement/inrichting etc. is.

 

Met VSCode heb ik het begin van een HTML-website gekopieerd en daarin ben ik gaan werken. Gaande weg heb ik veel opgezocht over CSS. Dani Krossing op youtube heeft hier veel bij geholpen. Hoewel zijn video’s wat verouderd zijn, hebben ze nog wel veel nuttige informatie. Aan de hand hiervan moest ik ook veel dingen opzoeken, zoals termen die ik niet kende. Hierin wil ik me nog meer verdiepen, omdat ik het zeer interessant vond. 

 

Op de site die ik maakte wilde in tenminste een foto en de banner/balk boven aan de pagina. Vrijdag was ik geëindigd bij het toevoegen van sociale media iconen en staat er wat tekst op de pagina. Graag wil ik verder hiermee. 

Commentaren: 0