· 

TGIF

Samen met Harpreet werk ik aan een new and improved Progress uiterlijk. Hierin worden je cijfers, en in ons geval punten, genoteerd, zodat je kunt bijhouden hoeveel punten je hebt behaald. Zoals het er nu uitziet is de interface niet bepaald CMD vriendelijk, vanwege de immens lange lijst aan competenties en niveaus daarvan. Er is dus weinig overzicht. Daarnaast heeft het mij persoonlijk twee jaar gekost voordat ik begreep hoe je alles moest lezen (als in welke punten je welk jaar en voor welk onderdeel je ze hebt gehaald). Als dit eerder duidelijk was geweest, had me dat een handvol klachtenmailtjes kunnen besparen.

 

Harpreet en ik zijn nu vooral aan het kijken hoe we dit gebruikers vriendelijker kunnen maken. Hierbij willen we mensen met dyslexie en dyscalculie in acht nemen. Omdat het huidige Progress weinig kleuren gebruikt, is het wel kleurenblind vriendelijk, maar als we zelf wel meer willen spelen met kleur, zullen we ook met hen rekening houden. 

 

Er zijn voor ons ook al wat redesigns gemaakt, dus deze nemen we ook mee in ons proces. We vinden het belangrijk dat iedereen zijn/haar/hen behaalde punten kan bekijken op een makkelijke manier. Ken jij toevallig iemand die dyscalculie of dyslexie heeft, of iemand die kleurenblind is? Laat het dan alsjeblieft even weten, want wij kunnen hun hulp goed gebruiken bij het testen en ontwerpen van een nieuwe interface:)

Commentaren: 0